happy B-day Brian!!

Happy Birthday Brian!! Ja, min hostbrother Brian fyller år idag och var precis där och käkade lite. var ingen annan där just för att Irene är på väg hit, så vädret är inte toppen.

så imorgon bitti så ska nog Irene vara här men det senaste är att det inte kommer vara orkanstyrkor utan "bara" en stark tropisk storm, jag kan inte skalan, men de minskar värdena för regn och vind hela tiden. innan hotade de med 20 inches of rain nu är de nere på högs 10. det är så kul att de mäter regn i tum.
det är väldigt stor risk att det blir strömavbrott, eftersom de har alla elledningar ovanför marken, så det kan hända att ni inte hör något från mig på några dagar. jag laddar datan nu och ska inte använda den till något onödigt (vad som nu räknas som onödigt) och hoppas på att batteriet håller hyfsat länge.
Det blir bara lite tråkigt om vi förlorar ström, vad ska man då göra hela dagen. man får inte gå ut, man har ingen tv, ingen data, ska man läsa en bok hela dan!? jag e tveksam.

lite annat roligt med stormen. vi bor uppe på en kulle och behöver inte oroa oss så mycket för vatten (jag har endå lyft upp alla mina grejer från golvet ifall det skulle läcka in i källaren :P), ändå så finns det en granne som har lagt sandsäckar för sin uppfart. han måste ha något väldigt värdefult i det garaget. men tänk om han måste komma ut med bilen imorgon?!
det finns en annan på gatan också som har gjort någon hemma gjord grej av mjölkpaket och plast för att hindra att vattnet ska komma in på uppfarten, väldigt intressant att se resultatet.
det roligaste med sandsäckarna är nog att när vi körde till unice och sedan till the lake så såg vi inte en enda som hade sandsäckar, ingen.

det var nog allt, vi hörs kanske imorgon (söndag) kanske om några dagar (efter tornadon så var de utan ström i 5 dagar :/ )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0