orkanen...

ni kanske har läst om orkanen som är påväg till USA. igår sa de på nyheterna att den förmodligen kommer till springfield på söndag men ska då bara vara en klass 1 eller hur man mäter. men det kan ändå bli 86 mph vindar, vilket är typ 38 m/s (om mina matte kunskaper stämmer rätta mig om jag har fel:P) och en massa regn. de skriver till och med på de digitala skyltarna längs motorvägen att man ska förbereda sig för dåligt väder. det betyder att folk köper på sig en massa mat och batteri.
det är inte säkert att den kommer till oss över huvudtaget, men vi kommer nog få rester av den endå.
i juni så var här en tornado som förstörde delar av staden, inte så mycket men en del hus. och "the rebuilding" blir nog inte lättare när det kommer en orkan.


annars så sitter jag nu i soffan och tittar på sex and the city 2 med Kara (utbytesstudent från indonesien), vi ska till six flags imorgon som är typ en nöjespark och ett vattenland, ska bli sååå kul! 



me and Kara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0