registrering.....

idag var jag tvungen att gå upp kl 7 (!) för att vi skulle köra till skolan och registrera mig kl 8. men är det inte någon som får för sig och ringa till hemtelefonen kl halv 7? jo såklart, men tack pappa för samtalet :P.
när vi kom dit så visade det sig att jag var tvungen att ta sprutan för det var något nytt som de hade infört i massachusetts, så det var ett måste, men eftersom jag fick den av sjuksköterskan på skolan så gick det väldigt snabbt. allt annat gick desto långsammare.
vi kom dit typ kvart över 8 och det var redan kö. det var kanske 10 framför oss så det var inte så farligt, problemet var bara att datorerna hade slutat fungera så kön försvann inte. och om inte det skulle vara nog så när de hade fixat datorerna och kön blev mindre så gick brandlarmet på skolan, så alla var tvugna att gå ut och brandmän kom men det var såklart inget, så efter en halvtimme ute i den stekande solen så kunde vå gå in igen och då gick allt lätt (thank gud for that) jag vet inte hur mycket längre jag skulle kunna stanna där men gränsen var nära. men vi hade alla papper så det gick lätt.
nu ska jag bara välja kurser också, men det blir nästa vecka med mr. conningham.
det konstiga med registreringssystemet är att alla springfield public schools registrerar sig på samma ställe så det är inte konstigt att det blir köer. på måndag skulle det tydligen bli ännu värre med en timmes kö även om man kom innan 8.
iaf efter det så åkte vi till the grocery store och handlade lite, och sedan hem.

idag såg jag också min första volvo här i USA, lite kul och jag har bara sett en saab också.
nu ska jag nog ut i trädgården och "play ball" med hundarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0