springfield central high school

detta blir nog ett långt inlägg utan bilder, för jag har inget att fotografera helt enkelt.

dagen började med att betty åkte och hämtade upp kara, en yfuare från indonesien. hon har inget att göra om dagarna nu eftersom hennes föräldrar jobbar. vi tog en promenad och jag har nu hittat stället där jag ska hoppa på skolbussen, det konstiga är att jag ska korsa någons trädgård, vilket känns jätte konstigt men visst.
sedan äkte vi in till schs (springfield central high school) för att välja klasser och för att få en rundtur. när det gällde att välja klasser så var mycket fullt så det blev lite left overs men det blev bra, fast det ska ändras mer för tydligen så var den matteläraren som jag skulle ha skit dålig så mrs B(någonting) och mr conningham ska fixa det.
det slutliga resultatet (som ska ändras) blev:      (Jag översätter allt för dig mamma :P)

first semester:
practical law (usa:s lagar typ)
photography (fotografi)
french 3 (franska)
pre AP chemestry (kemi)
English 12 AP (Engelska)
Ceramics (keramik)
pre calculus (matte med dålig lärare så ska ändras)

second semester:
sculpture (kan inte namnet på svenska men man skulpterar helt enkelt)
h preAP chem L (nu blev jag själv förvirrad detta måste vara kemi labb eller nått)
french 3 (helårskurs)
preAP chemestry (helårskurs)
english 12 AP (helårskurs)
physical education (idrott)
pre calculus(helårskurs)

ja det blir nog en del ändringar men det är resultatet än så länge.
sedan fick vi en rundtur av mr conningham. det är en stor skola, det roliga är att för att man ska veta var man är så har de målat vånigarna i olika färger, men jag kommer nog endå gå vilse ett antal gånger. Han berättade också om cafeterian och att där ibland var matkrig för att vissa ville synas, hoppas att man aldrig blir inblandad i något sånt.sen varje morgon så går man igenom en maskin för att se så att man inte har några vapen på sig, och man måste alltid ha sitt skol id på sig och eftersom jag inte har det så får vi se hur det går första dagen. jag kommer vara sååå förvirrad.
han visade också dörrarna som man gick in på på morgonen och var man skulle gå ut efter skolan. tydligen så måste man typ springa genom skolan för att hinna till bussen.
när det gäller sport så får vi se hur det blir med det för tydligen så är dat alltid problem med det för att de inte håller träningstiderna, sp man vet aldrig när man ska bli hämtad. annars har jag alltid gymmet.
finns säkert mer att berätta om skolan men kan inte komma på mer nu, jo de har en simhall typ.

när jag kom hem så stack jag till gymmet själv. först lite powerwalk och sedan zumba.

ni kanske har hört det men det var tydligen en jordbävning i virginia idag som tydligen kändes i springfield. vi var dock i bilen då så det var nog därför vi inte kände något, men tydligen så hade någon på skolan märkt det. jag har inte hört så mycket mer om det så har inte så mer att säga om det.

imorgon så ska jag och betty på en road trip till new port. jag vet inte vad man gör där men det blir nog trevligt. tar med kameran.

ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: Kenney

Läsar men mer eller mindre matte i USA än i Sverige eller tvärt om. Har för mig att vi läser i ett öhe tempo. Men då har vi varken Keramik eller Estet som du kallar för Skulptera och fotografi och lagar.

2011-08-24 @ 10:54:56
Postat av: Malin

Det kommer inte vara så farligt med skol-id vi har tränat i 2 veckor redan ;)

2011-08-24 @ 18:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0