the first day.....

of HIGH SCHOOL!! and I survived :P

okej det har äntligen börjat, och det e rätt skönt faktiskt.

dagen började med att jag skulle ta bussen till skolan, den skulle komma 6.54 och jag var där typ 5 min innan. jag stod där bredvid vägen och väntade, kl blev kvart över och jag ringde betty men hon svarade inte. klockan blev fem i halv och jag bestämde mig för att gå hem så betty kunde skjutsa mig istället. när jag kom hem sov hon så det tog typ 5-10 min innan vi kom iväg, då var kl typ fem över halv och då börjar skolan. förmodligen så stod jag på fel ställe så de inte såg mig men imorgon ska jag stå på ett annat ställe.

jag kom till skolan typ 5 i 8, och hittade mitt homeroom med lite hjälp. att jag var sen brydde sig inte läraren om eftersom det var första dan. tv var på och vi satt typ och gjorde ingenting, sedan berättade läraren lite allmänt om regler osv. jag träffade en thej där, ashley som var snäll och hjälpsam och sa att jag kunde fråga henne om jag hade problem. tyvärr så hade vi nog inga klasser tillsammans men kanske någon lunch. hon berättade också att man inte kan lite på någon på skolan och att man ska se upp med filka man umgås med. vi får se hur det blir med det.

efter homeroom så skulle jag till min första class, jag var tvungen att typ fråga tre gånger innan jag var säker, men det var pre calculus, så jag gick dit. deras system med schemat är helt scrued up, men jag vänjer mig nog. när jag kom till matten så var vi typ där i 5 min sedan kallade de i högtalarna att alla seniors skulle till aulan, så det blev inte mycket till lektion.

I aulan så sa de typ bara att vi är seniors och ska veta hur man beter sig osv osv, och att de ville att alla skulle söka till college, och en massa annat.
det var rätt kul för när jag satt i aulan så satt det en kille och en tjej bredvid mig som snackade. så sa tjejen att det var två utbytesstudenter iår, en från asien och en från sverige. och han bara , hur hittar jag dem, var dom snygga. jag bara satt där och skratta för mig själv, jag sa inget :P

efter aulan så gick jag till franska. man skulle typ presentera sig själv men alla var jätte dåliga och frågade typ hur man säger jag har. vi får se hur det blir, den är nog lite lätt för mig.
idag så hade jag 2nd lunch och det betyder att mitt under lektionen så går man och äter, för att sedan komma tillbaka till lektionen. lite konstikt. en tjej från franskan (som jag glömt namnet på) följde mig till cafeterian, så jag var inte ensam. det var typ kaos i kafeterian men både hon och jag hade med oss mat så vi satte oss bara någonstans. hon är junior så hon introducerade mig för några andra juniers. sedan började alla gå och då var lunchen över och vi gick tillbaka till franskan.

sedan hade jag practical economic. där hände inget. läraren snacka lite, gav oss platser och sedan satt vi där i 20 min och väntade på att klockan skulle ringa. varför får man inte gå??

efter economic så var det chemistry vilket var sjukt. läraren (mrs Urhiafe) hade massa regler och hur hon ville att allt skulle gå till. om man missa en lektion så fick man inte fråga henna vad man missade utan skulle läsa på en lapp, och anteckningar sparade hon inte så man är tvungen att fråga någon om man behöver anteckningar. sedan fattar jag inte vad människan säger ibland. hon har rätt grov accang (så stavas det inte) , så ibland låter det som om hon bytar till franska eller nåt. och alla dessa orden som man ska kunna inom kemin. hon sa att dessa orden får ni inte fråga om utan det ska ni kunna... jag sa i alla fall till henna att jag inte fatta det, och hon bara "talk to me, I have long day on monday". förväntar hon säg att jag ska stanna kvar på måndagar längre, tror inte det.
om inte det var nog så gav hon oss en stoooor läxa till på fredag. så först måste jag lära mig orden sedan kan jag göra läxan.

nog pratat om kemi. de släppte oss några minuter tidigare idag för att alla skulle hinna med sin buss. när jag kom ut så började jag typ i mitten och kolla efter min buss. när jag hade gått till slutet så visade det sig att in buss var längst fram.... men jag hann och kom av på rätt ställe.

imårgon måste jag fixa skåp och ska nog fråga om id. men när ska man hinna med det. man har fyra minuter mellan lektionerna och inte ens 30 min lunch. och eftersom alla är ute i korridoren samtidigt så är det precis man hinner tränga sig fram till nästa klassrum. och skåpet vet jag inte om det är tänkt att man ska hinna till mellan lektionerna men det är typ omöjligt. lika bra att skippa skåp och ha allt i väskan :P

hon från franskan spelar soccer så jag kanske ska hänga med henne på practise imorgon bara för att kolla, men ändå. jag ska nog överleva ett år.

det är allt jag kommer på att skriva nu men jag kommer säkert på mer att säga om skolan och lärarna.

vi hörs :)



huvudingången på skolan

Kommentarer
Postat av: Stefan

efter en sådan start kan det bara bli bättre

Du klarar det säkert

Hejar på dig

Farfar

2011-08-31 @ 19:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0