USA

Ja nu är jag äntligen här i USA. resan gick bra men tydligen så skulle någon från yfu möta upp mig i washington (där jag väntade i 7 timmar) för att visa staden för mig men det hände inte utan jag fick spendera dessa  timmarna med att titta på roliga personer, hur kul kan man ha det. när jag kom till hartford så var det inte bara betty som var där utan också tre andra tjejer som visade sig vara gamla utbytesstudenter (två av dem iallafall tror jag ) som bara var och besökte betty för två veckor.

första dan här (lördag) spenderade vi "by the lake" där host dad och brian bor . det blev en trevlig dag med andra bekanta och en lärare från central high (där jag ska gå i skolan). det blev en tur på båten runt sjön och även en runda med jetski med brian, det var sjukt kul, jag har aldrig gjort det förr så.

idag söndag så hämtade beth carla, nina, sandra och mig för att åka till the mall. och enligt beth så ver det en liten mall för att vara usa och då var det endå 3 våningar. vi åt middag på något ställe som jag inte kommer ihåg namnet på, men jag tänkte vara lite nyttig så beställde en fried chicken sallad. det var typ sallad och kyckling, saken var bara att salladen var gigantisk. efter hälften så var jag mätt, och det var sallad!!! carla sa att efter ett år i usa så kommer jag kunna äta så stora portioner. jag är tyvärr rädd för att det e sant. sedan stack vi till bion. vi såg friends with benefits vilket var en väldigt rolig film. och jag gillade stolarna i salongen för man kan gunga dom, det är riktigt bekvämt.

imorgon åker carla nina och sandra hem så det kommer att bli lite tomt i huset, men då kan jag flytta ner i källaren och få det stora rummet med eget badrum (jag sover i gästrummet nu). men jag kommer sakna dem.

men jag har det jättebra här :D kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0