2011

jag kan säga att detta har lätt varit det bästa året i mitt liv (so far)!

men vad är det som har gjort detta till ett underbart år?
är det den fantastiska resan till den bästa skidorten i sverige? mitt lilla äventyr i frankrike med skolan? kanske det lilla mötet med kungen på nationaldagen? den fina fjällvandringen med föräldrarna? de två underbara veckorna som spenderades med 40(000) underbara scouter? den 12 augusti när jag lämnade min familj och hoppade på ett plan till destination okänd? fall festival kanske? eller en underbar jul med hela (host)familjen?

jag förmodar att de flästa tänker usa resan, men för mig är det så mycket mer. detta året så har det hänt så många once in a lifetime upplevelser för mig, jag vet inte hur man lyckas trycka in så många på ett år, men jag lyckades tydligen.
första gången i åre är speciell, och det var en väldigt rolig vecka, där jag kom på att det är skönt att ha ryggskydd när man ramlar.
att åka till frankrike med skolan, var en upplevelse. det var en vecka där jag lärde mig mycket och såg mycket. där åt jag också kanin för första gången i mitt liv.
att åka och "träffa" kungen, är det inte många som får chansen att göra, så det var stort och en rolig upplevelse. jag har nog aldrig sett så många kända personer på så nära håll på så kort tid.
fjällvandringen var faktiskt kul även om vädret var skit. egentligen så tror jag att det var duschen och tre rättersmiddagen på toppen som gjorde det så bra :P
world scout jamboree är något som jag sent kommer glömma. efter det så sa jag att det var de två bästa veckorna i mitt liv, och då var det sant, nu är det andra saker som kanske kan matcha det, men det var fantastiskt. ni kan nog inte förstå hur mycket jag längtar efter att träffa alla igen. jag önskaratt jag kunde leva dessa två veckorna igen.
den 12 augusti så gav jag mig iväg på mitt livs äventyr. jag åkte iväg till ett ställe där jag inte kände någon. jag visste inte vad jag skulle förvänta mig, men jag kan säga att detta har varit värt allt slit och alla pengar. även om det bara har gått sådär 4.5 månader så känner jag redan att jag har fått valuta för pengarna.
usa är det största äventyret i mitt liv (so far) det kan jag inte förneka, men skulle mitt år vara lika bra utan de andra upplevelserna? knappast!
jag har haft ett underbart år, ni borde faktiskt vara lite avundsjuka, jag har träffat så mycket nya människor, och goda vänner, jag har hittat bra vänskap hos personer som jag har kännt i åratal och jag har hittat ny vänskap med personer från hela världen.
samtidigt så har detta året bestått av lite för många förväl, men jag känner att de personerna som betyder mest för mig finns kvar, och det är det som är det viktigaste.
jag har lärt mig så mycket om mig själv och om andra. jag har vuxit som person, jag har uppnått så mycket! jag är faktiskt väldigt stolt över mig själv (inte för att låta självgod) men så många gånger som jag har vågat ta steget utanför min "comfort zone", det gör mig stolt. som en av mina favorit quotes säger:

detta är något som jag tror många borde ta del av.
jag kan knappt vänta på att se vad 2012 har att bjuda på för min del, men här är en liten summering av mitt år i bilder:


2011- the best year of my life!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Hej Johanna,

Insikt kallas det, och det är få förunnat att inse och glädjas det man varit med om och inte bara se framåt. Grattis tjejen och kör hårt! Flest upplevelser och möten med människor när man dör vinner, inte den med flest prylar!

2011-12-29 @ 22:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0