brev från mig själv

idag så fortsatte min sjuka lite. de senaste dagarne så har den typ flyttat mellan hals näsa och huvud, idag var det halsen. jag hade inte ont men hostade sån hemsk hosta som ibland sätter sig på stämbanden, så ibland kan man inte prat normalt. ni kanske vet vad jag pratar om.
jag var också väldigt trött idag, jag tror jag vaknade upp vid fel tidpunkt för oftast så är jag hyffsat pigg när jag går upp men idag var jag döds trött, kan också vara för att jag hoppades på att det skulle ligga snö på marken så att det inte skulle vara någon skola, eller att den i alla fall skulle vara försenad. detta hände dock inte, vädret var istället kallt och riktigt blåsigt, men som tur så var bussen tidig så jag behövde bara vänta typ en minut.
jag tog mig igenom skoldagen och som tur så hade vi inte math test last period, jag skulle nog aldrig klarat det.
inga läxor har jag idag heller så jag satt vid datorn på eftermiddagen och sedan blev det en liten nap.

när jag hämtade posten så såg jag att det var ett brev från yfu sverige, där var ett litet brev och ett kuvärt, med ett prav från mig själv. på pre departure orientation i stockholm så skrev vi ett prev till oss själva för att påminna oss om saker och få upp humöret nu när det kan vara lite svårt innan jul. när jag skrev detta brevet så tänkte jag att detta kommer jag ju komma ihåg att jag skrev, men det gjorde jag inte. jag blev helt nyfiken när jag fattade att det var det bravet för jag hade helt glömt bort vad som stod i det. nu när jag har läst det så känns det som om jag har lyckats med en del av de sakerna som jag sa att jag borde göra, bl.a testa nya saker och teater känns som en ny sak för mig.
det är en kul ide det här med brev till sig själv, det är bra att ha eftersom det är sina egna förväntningar och ingen annas.

förväntningar, förhoppningar,
allt finns men glöm det och
lev i nuet
för denna stunden
kommer aldrig tillbaka.
igår är historia
imorgon tar vi då
det är bara nuet du kan påverka

DU KAN GÖRA ALLT DU VILL! :)

(jag blev förvånad när jag läste detta i mitt brev, trodde aldrig att jag kunde skriva något sånt :P)

bar för detta så fick jag nu magnus ugglas låt "allting som jag vill kan jag göra" på huvudet :P


brevet :D

kramisar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0