christmas eve!

GOD JUL!!!
jag vet att jag är lite sen (eftersom det är efter midnatt här) men vadå, bättre sent än aldrig.
dagin idag började med kalle anka!! det funkade nte på webben men som tur så finns ju familjen där och räddar en så man kan hålla uppe traditionerna. så det blev lite skype med släktingarna.

sedan började förberedelserna. det var inte så stressigt för mig, vi skull handla lite mat, plocka fram lite grejer osv eftersom det var middag här. så på eftermiddagen så tittade först eunice och beth in. de hade gjort en canadensisk kött paj, som de äter på julafton. den var väldigt god.
scott, pascale och louise (pascale's mamma) kom sedan och medans scott fick en tur och kolla på förstörelsen efter tornadon så såg vi andra till att det gjordes två pajer med jordnötssmör och vispgrädde. de var riktigt goda, dock väldigt tunga.det blev en trevlig middag när dad och brian också kom.
ni ska ju veta att Louise är en av de skönaste människorna jag har träffat. det är svåtr att förklara men hon är sååå rolig. hon är fransk (Quebec) så hon älskar såklart sitt vin :P hon och pscale pratar också franska ibland och jag försöker fånga ord, men som sagt det är inte lätt.

efter dinner så tog scott, pascall och Louise till bright nights så jag hängde också med, det var trevligt som vanligt. vi tog också en tur till ett bostadsområde där privatpersoner dekorerar sina trädgårdar jättefingt med rörliga gubbar och disney figurer.

när all ahde åkt hem så fick julklappana åka fram så nu är det fullt med julklappar under granen, dock så är det inte så mycket plats eftersom vi är många här detta året, så mina och louise's julklappar ligger under poodle tree!!

jag ser verkligen fram emot imorgon, det ska bli ¨så kul. jag tror fortfarande att det inte är jul, men vadå, det kanske är bättre så.
jag trodde att jag skulle längta hem mer under denna tiden, men eftersom det inte känns som jul så är det ingen fara. det är också denna konstiga känslan. det känns helt overkligt att familj och släkt firar jul där hemma. det är precis som om min hjärna tror att tiden står stilla där hemma medan jag är här, vilket inte är sant. men även när jag kollade på kalle anka så kunde jag inte greppa tabken att de firade jul där hemma. det är en konstig tanke, men så är det. dock tror jag att det hjälper mig.

GOD JUL ännu en gång !♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0