I wish you a merry little christmas...

just nu så är det någon "liten" julshow på tv i new york. i slutet så ska de tända den stora granen så det är jag ju tvungen att se, mer och mer jul överralt. det e lite coolt att jag har varit där showen är, ½ miljon folk har samlats.... såg också ett program igår som handlade om pyntandet av new york. de har en natt på sig att pynta alla affärer, den största utmaningen är nog macy's som är 1 miljon square ft (hur mycket det nu är) men det var mycket jobb, och det tar typ 3 månader att tillverka julpyntet... jag är så spänd på att åka dit och få se allt..iihh.

idag så var jag helt död...efter gymmet i måndags, men steve drog med mig dit idag också. tänkte först bara gå och mjuka upp mina stela muscler, men i slutändan blev det ändå ett kick boxing pass, jag kommer vara glad om jag kan förflytta mig mellan väningarna imorgon, och jag bytar våning efter varje lektion...
annars så är alla dagar typ likadana. börjar tröttna på skolan nu och somnar nästan på lektionerna. igår på kemin så var jag tvungen att äta något för att hålla mig vaken, hon gick igenom något som jag redan kan och då är det svårt att konsentrera sig.
det konstiga här är att man kallar lärarna med deras efternamn, för det är mer respekt fullt, men det är alltid elever som ligger på bänkarna och halvsover (om inte helsover) på varje lektion. så man visar respekt för lärarna genom namnen men ingen respekt när det gäller att lyssna och koncentrera sig på lektionen. om man somnar på en lektion i sverige så blir inte läraren skit arg utan man blir typ utskrattad av resten av klassen också, det är så stor skillnad.

bara för att prata om vädret så kan jag säga att igår så var det varmare ute än inne (!) medan det idag var svin kallt, vilket betyder att det var kallt att gå med fleece till bussen imorse. jag börjar bli som de andra studenterna. alla har north face fleece, jag köpte dock en billigare på areopostales eftersom north face e typ $80 eller nåt. men fleece är den enda "jackan" de har på sig, och jag tror inte att jag har sett en enda i vantar eller mössa. själv har jag alltid vantar på mig på morgonen eftersom mina händer alltid är kalla.

Martha (tror hon stavar det så) har varit här i typ en månad också, men hon åkte hem idag tyvärr. det är betty's kusin som bor i arizona som var här över thanks giving. hon är jätte trevlig och skön, hon kallar sig själv för granny(grandmother) när vi umgås :P

nu blev detta inlägget längre än vad jag hade förväntat mig, men sånte e livet :P

ha det bra! kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0