yellow paper

har lite smått ock gott att berätta om, så det blir nog lite rörigt :P

skolan...suck...jag tror jag e tillbala på mellan stadiet seriöst. okej så det är min engelska lärare vi snackar om, hon är nog en av de striktaste lärarne på skolan, på gott och ont. idag så kom en tjej in typ en halvtimme för sent utan pass (som man behöver när man e sen), hon sa att hon  hade varit hos guidence (syv) och fyllt i applicationer till college. då säger miss G. men varför har du inget pass? sekreteraren var inte där så jag fick inget. men var det ingen annan vuxen där? jo såklart. då får du se till att gå ner och fixa en lapp så jag kan se att du var där...lita lite på studenterna i alla fall, snälla! sen en dag så sa hon att för tre veckor sedan så var du inte hör, men du var inte uppskriven på frånvarande listan (ett system som precis hade börjat funka då), du måste ge mig en lapp från dina föräldrar som säger att du var sjuk....! tre veckor sedan! en dag!! släpp det...

betygen är också lite intressanta. man får ett A+ om man har alla rätt, så är det. det kvittar om det är något svårt eller lätt. såklart så väger prov mer än läxa men ändå. ser så konstigt ut när man fick A+ på en läxa där man skulle läsa ett kapitel, plocka ut 5 meningar och kommentera dem. skulle ju se snyggt ut om man skulle fått ett MVG för det i sverige.
-
igår så var vi på skolans art show där mina saker också var utställda. det var kul och det var faktiskt någon som ville köpa en av mina grejer, så jag kända ett ajg kommer aldrig ta med den hem och även om det vore en trevlig shest att ge den till betty så tror jag inte att den skulle passa så bra in i huset någonstans, så varför inte. jag får nog $10 för den, vilket inte är så mycket, men det är bättre än inget. och jag jade inte ner så mycket jobb på den. det var det först jag gjorde så.


denna ska då säljas

detta är då min coilpot helt gjord av dess små "rep" av lera. danna har jag jobbat lite längre på dock och den får hänga med och bo nere i källaren med mig.

och de två andra paketen från familjen har nu kommit. det är ju sjukt hur folk som bor 1000mil bort kan irritera en. jag vet att det är godis i paketet, var ni tvugna att göra det som en julklapp så jag inte kan öppna den förrän på julafton/juldagen (ännu värre)?

nu sitter jag och skriver ett "sista" kapitel till en bok. varför finns det böcker utan svar så man måste komma på det själv...inte lätt heller eftersom jag vill härma författarens sätt att skriva...

ha det bra :)




detta ger mig rysningar..bara en liten parantes eftersom jag är en/ett (?) gleek :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0