fall festival!!! saturday

nu ska jag faktiskt ta mig tiden att berätta om hela kalset efter det lite konstiga inlägget.
fall festival är 10 skolor som under 7 veckor repeterar och övar in en shakespeare play. sedan träffas alla och man uppträder i lennox (shakespeare and company).

så lördagen är den stora dagen och vi skulle uppträda, jag kommer korta ner detta lite för annars kan jag skriva forever. vi såg först romeo and juliet, ingen komentar..... den var inte bra helt enkelt, men efter det så var det much ado obout nothing, eller vad den heter. den var riktig bra och såå rolig.

efter det så var det 12th night, vilket vi inte kunde se för vi var tvungna att förbereda oss för våran show.

innan jag berättar om våran show så är det vissa saker man måste förstå ( vilket e typ omöjligt om man inte har varit med om det). fall festival är en massa tonåringar som älskar ved de gör och älskar vad alla andra gör. man får en stående ovation även om det var skit dåligt. folk skrattar skriker och hurrar för att visa deras känslor under showen. och men e sååå nära pupliken så det e inte sant. allt e så ihoptryckt och man e typ förenade.

det fanns en annan skola som också gjorde macbeth så såklart så var vi tvugna att toppa det.
när våran show började så var jag såååå nervös, jag tror inte att jag har varit så nervös i hela mitt liv. allt börjar med häxorna, men sedan är det fight. och jag kan bara säga att alla älskade fightrena, alla hurrade och skrek för vi körde full speed, inget fegande här inte. jag behövde inte ens skrika när jag dog för hela publiken skrek och det var omöjligt att överrösta dem. sista fighten mellan macbeth och macduff var såå tense. hela publiken stod upp och skrek. folk på första raden sträckte sig efter jayare(macduff), som om han vore justine bieber eller nåt. alla hurrade varje gång han kom in så den som pratade efter honom var tvungen att tysta publiken, det var helt sjukt asså.

jag vet inte vad jag mer kan säga, all stress som detta har gjort allting som har hänt, det kvittar just nu för det var värt det. det var värt att komma till den största gettho staden, för jag fick träffa alla dessa underbara personer och vara med i fall festivall. jag kommer gråta på måndag när vi har våran sista eftermiddag tillsammans...det är allt jag kan säga för dessa personerna är underbara!
I'M SO PROUD OF YOU GUYS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0