common class!!

gud vad kul det var!!
det är egentligen det enda jag måste säga men jag ska berätta lite mer.
först så kan jag berätta lite kort om bussturen dit (även om det ska vara hemligt), om man trycker in 37+2+1 galna personer i en buss, så blir det helt galet helt enkelt. men så himla kul.

common class är en liten lektion inom något ämne, och danna handlade om våld. att kuna skapa en illusion att man slåss helt enkelt.
allt började med en massa lekar, kullerbyttor, ramsor, slänga sig på folks armar osv. sedan började det riktiga, nämligen fight. först slag på käken, sedan slag i magen och till sist sword fight med ett tungt långt gammalt två hands svärd.
det allra sista var ett stort slag mellan folk. jag vet inte hur många vi var sammanlagt men kanske nära 200, så det var ett stort slag. rätt galet när 200 personer springer mot varandra för att hitta en specifik partner på en specifik plats utan att springa in i varandra.
en swordfight innehåller:
- hugga/försvara höger axel
- h/f vänster axel
- h/f höger knä
- h/f vänster knä
- h/f huvud
- försvarare trycker tillbaka
- attakerare går in för sista slaget då försvararen "slår" svärdet mot magen och sedan drar bort det.
- attakerare död...
det var så himla kul, och teater folk e så himla sköna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0