niagara falls

nu ska jag berätta om min niagara trip!
/>
jag ska berätta hur vi bodde.
alla bodde hos host-familjer. jag bodde hos en "mamma" och hennes son, tillsammans med 19 andra. vi sov 10 tjejer i ett litet vardagsrum så det var lite trångt. huset hade också bara ett badrum, så man fick ducha i 10 min, men det var endån alltid duch kö till minst 1 på natten. om inte det var nog så kom det två extra utbytesstudenter den sista natten+ att mammans 17-åriga dotter, som precis hade fått barn (welcome to america) sov där med sin pojkvän och bebisen. hehe, som tur blev det bara 4 timmars somn den natten.

jag ska också berätta historien varför vi började med planking. ni som inte vet vad det är, så är det når man ligger som en planka någonstans helt enkelt. det bodde en väldigt rolig chaperon (ledare/funkis) i samma hus och han sa att när man visar bilder för vänner och familj så är det alltid det samma, "jag framför..." "jag framför.." osv. vilket e sant och man blir rätt trött på det efter ett tag och tittaren blir ointresserad. men om man plankar eller ugglar (finns någon bild med det också) så blir det så mycket roligare, och den som man visar bilderna för vill bara se nästa. det är ju faktiskt sant :P

ska också berätta om lejonkungen som jag inte ahde någon aning om att vi skulle se. kan bara säga att det var awsome!! jag viste inte vad jag skulle vänta mig eftersom det handlar om djur. men kostymerna var sjukt coola och hela teatern var sjukt bra. om man någongång är nära en stad som visar den, så ska man gå. det är det bästa som jag någonsin har sett på teater. (okej, jag kanske inte har sätt så mycket, men endå)

niagara fallen....mycket vatten....52 meter....
ja det var helt ofattbart. så coolt. vi åkte på the maid of the mist vilket är "smurfbåten" som går på vattnet. man åker in i mitten av hästskofallen (kolla upp det på google earth) tyvärr så var det lite för blött för en kamera där inne, men man kände sig såå liten.
vi gick också the cave of the winds vilket är lite trappor och däck precis predvid fallet. uppe på hurricane deck så får man bokstavligen vatten från vattenfallet på sig, men det är så stora krafter så det är svårt att ta sig ut där, och allt vatten i ansiktet är så obehagligt. men det var så coolt. jag klarade mig med att bara bli blöt upp till knäna. de flästa blev mer blöta, vissa helt. (jag letar efter en bild på mig på hurricane deck på någon annans kamera, vi får se om jag hittar den)

jag får berätta kort om den fina hoodien som vi fick. det är helt enkelt colombus (colombus day) och en buffel (buffalo) i en tunna åkandes på floden. colombus tittar åt ett håll och bufflen tittar ner och säger typ holy shit...för han vet vad det är som väntar :P lite kul även om de messed up texten.

måste också berätta att jag typ kan lägga till ett till land i listan på länder jag har varit i. jag tror (är rätt säker) nämligen att jag var på kanadensiskt vatten. vi fick dock inte gå över till kanada för då är det nästan omöjligt att ta sig tillbaka in i usa. men jag vet i alla fall att jag har sett kanada :P

jag hade det sjukt kul och träffade en massa folk. önskar bara att alla kunde bo i massachussets och att det var en hel vecka( om inte längre).

det var nog det mesta, annars kan ni alltid fråga om ni vill veta något om resan.

:D

Kommentarer
Postat av: Bettan igen xD

vf ligger du som en planka på många bilder xD<3

2011-10-12 @ 17:43:18
Postat av: bror din

Du snodde mitt namn på båten smurfbåt :-P erkänn

2011-10-13 @ 12:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0