några av världens skönaste lärare finns nog på SCHS

vi kan ju börja med den bästa, min practical law lärare (som också är girl soccer coach). idag snackade vi om hur en lag blir till, del2. jag var tvungen att skriva ner det som hände för att inte glömma det.
han berättade bl.a hur arnold schwartzenegger blev guvenör i california, eller som han sa "Cali, Cali! What is Cali? What is Cali" och stirrade ut över klassen, tills en sa california. "YES, it's California" blev svaret. i alla fall, tillbaka till historien så var folket i cali inte nöjda med guvenören så det blev ett omval. arnold sa att de kunde sätta upp honom på listan över nya guvenörer. valet var snabbt och eftersom folk visste vem han va så valde de honom. intressant ellerhur :P

sen handlade det om sprit och skatt på varor. i MA (kan va hela usa) så har man inte moms på sprit, medan man har det på alla andra varor. sen var det någon som kom på iden att man skulle betala 6.25% moms på sprit. så en dag när han hade gått till att köpa den vanliga vinflaskan som alltid kostar $9.99 så sa personen i kassan att det kostade 10.något. då blev han tydligen shit arg "IT SAYS $9.99 IT'S **** NOT 10.07!!!!" (han svor inte inför oss utan mimade bara) så hade tydligen kassörskan sagt något "haven't you heard about the new law?...."  "I ***** KNOW NOW" hade han tydligen sagt då. denna lagen röstades om så nu har de ingen moms på sprit.

sedan mitt i lektionen så kom det plötsligt inhoppande en annan lärare och började göra några charader eller når, det var någon person i någon film som hon inte kunde komma på så hon stod där och hoppade och viftade med armarna och mr Dowd (min lärare) stod där och försökte komma på det. jag tror inte att de kom till något svar. hon skulle i alla fall snacka med en tjej som hade tjafsat(lite hotfulllt) med en annan tjej i klassrummet innan lektionen. när två tjejer med attityd ryker ihop så gäller det att hålla sig borta. sedan helt randomly så sa mr dowd att skolan var byggd för 1500 personer men vi är 2100 "but it feels like **** 4000"

i slutet på lektionerna så ska vi typ alltid göra uppgifter som tar 5 min, så man har alltid en kvart kvar då man inte gör något, så det var en kille som var inne på intenet på sin telefon helt öppet(vilket är mot skolans regler) då lutar sig mr Dowd över axlen på han och säger "do you have internet on the phone? do you have internat? isn't that expensive?" alla lärare är stränga förutom han :P

sedan började han snacka om the big E som är en gigantisk marknad i närheten som håller på i några veckor, och är för hela new england, så det är verkligen stort. snackar om någon mat som blev populär där förra året, sedan bara stirrar han på mig och säger "you have to go to the big E", jag blir helt chockad och säger bara "I will" sedan ringde klockan :P
han är riktigt skön och bryr sig inte om vad vi gör på lektionerna typ

sedan har jag en rolig matte lärare också. hon e asiat och kort (det har inget med saken att göra) hon snackar i alla fall en massa och skämtar med elever. sedan har vi ju "the Lebran" i klassen. eller brian som han heter och han kan ju inte sluta snacka. det gör bara lektionerna bättre eftersom han jävlas med miss doung hela tiden, det kanske inte händer lika mycket random grejer på hennes lektioner men jag gillar henne ändå.

min economi lärare är lite random ochså, mest när det gäller det han säger. vi snackade lite om bilar från olika länder (såklart var sverige ett av länderna) men 10 min efter att det med bilarna hade slutat så säger han bara"Johanna, I had a volvo before" bara helt oväntat, vad e det med den killen!?
(btw, fick 96% på testet med "facit i handen")

min engelska lärare är nog en typisk amerikansk lärare som älskar credits. credits är poäng som man får på ett arbete eller läxa. det senaste jag gjorde var någon analys av en berättelse där man skulle plocka ut meningar, och max var 20 credits. när jag fick tillbaka min så hade jag 19/20 och det visade sig vara pga att jag inte hade skrivit sidnummer på de sista 5 meningarna, seriöst!? men jag hade faktiskt en ursäkt, jag hade läst den på internet8eftersom jag kom in senare) så hon ändrade det till 20 :P. men om man glömmer att skriva sidnummer(om man använder mer än ett blad) så drar hon av credits, eller om man skriver datumet fel så drar hob säkert också av credicts :P

min ceramics lärare skrev också helerius (skitkul) på min läxa för att jag hade skrivit att man skulle städa upp efter sig för att "your mom doesn't work here", hur ofta händer det.

det blev låååångt men det e mina lärare ( några av dem) och det finns mycket mer att berätta om dem :P

fredag imorgon!!!! ha det bra :)


Kommentarer
Postat av: Kenney

Tveksamt om dm kan söå Peter Dalling.

- Näfan det är ju fredag vi glor på film och drar lite skämt

2011-09-16 @ 20:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0