....onsdag....torsdag....

det bara fortsätter så här..
igår (torsdag) så var det activity period i skolan då jag bestämde mig för att gå till basketball game ändå. kostade $3, för att se en match men det var kul. när hela publiken började jubla och skrika så var det så att man fick rysningar. eleverna var bra i början, men sedan drog lärarna ifrån och vann..:( det var så kul för när den lååånga administratorn, som hela tiden går omkring och skriker i korridorerna och äger hela stället, kom in på planen så började hela publiken bua. det hände inte när de andra lärarna kom in :P. men i lärarnas lag var också dvärjen på skolan. han är en elev (vad jag har förstått) för han springer omkring i skolan mellan lektionerna precis som alla andra elever. det kanske är elakt att kalla han dvärj men han e det, jag vet inte hur lång han e men skulle gissa på kanske 1.20-1.35 kanske(jag är väldigt dålig på att uppskatta längd). i alla fall han var med i lärarnas lag och spelade så klart, och gud vad skämmigt det måste ha varit för eleverna när han var nära på att göra mål, haha.

igår var också en till audition för shakespear, den var till och med roligare än den första så jag var glad att jag gick på den också. imorgon tror jag att jag får reda på vad som händer.

idg så har det inte hänt mycket, bara skola skola skola. jag fattar matten hyfsat bra nu, men då kommer nästa steg för fram tills nu så har jag tänkt matte på svenska (för det e lättare) men nu har jag börjat tänka matte på engelska, och ibland så blandar sig språken så jag blir helt förvirrad och nu börjar det komma nya grejer i matten som jag aldrig har haft hemma så..



och vi har besök.. av en pudel till, nämligen uncle steve's hund madison. de är i ecuador nu och hon behövde någonstans att bo de två sista dagarna.



och här om dagen så blev jag sååååå sugen på lösgodis. jag äter inte så mycket godis här men jag saknar det svenska godiset såå mycket.
och det blev inte bättre när jag skulle leta upp denna bilden på google....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0