tiden går långsamt när man har kul....

det känns som om jag har varit här i en evighet men det är egentligen bara 3 veckor. jag har också överlebt min första vecka i skolan. det känns bra so far och nu har jag också bytat ut franskan mot computer art som e typ photoshop och kunna göra collage osv. det blir nog kul och förmodligen inte mycket till läxa.

matten går vell sådär, men det e skitsvårt att lära sig något nytt på ett annat språk. vissa saker känner jag igen medans vissa grejer har jag aldrig sett, det blir heller inte lättare när de har andra bokstäver. ni mattesnillen vet att en linjär ekvation är y=kx+m men här är det y=mx+d, det e så förvirrande. det ska nog gå bätre snart när jag kommer in i det engelska matte språket lite mer.

sedan kommer dilemmat om sport. jag vill göra någon sport men är väldigt sent ute. soccer är nog utanför bilden nu för det är matcher mitt i veckan, och när jarla spelade (två år sedan) så förlorade de varända match. + träning varje dag, och tajt med skolarbete. tänkte på crosscountry men tror inte att jag är i så bra shape för det, jag måste bestämma mig!! fast jag kan ta basket eller nåt till vintern och kanske softboll till våren eller nåt :P  jag har faktiskt tre dagar på mig att bestämma mig. på måndag är det typ labour day eller vad det heter vet inte riktigt vad det är, jag e bara glad att jag slipper skola.

på söndag så är det en liten träff med andra yfuare från detta området by the lake så det blir nog trevligt. nu ska jag till gymmet och köra zumba!

vi hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0