torsdag (tror jag)

dagarna är helt mixed up nu. har ingen aning om vad det är för dag typ. vet bara att imorgon är det fredag och då är det snart helg. och fredag den 9 september betyder också början på footballseason. visste först inte vem jag skulle gå med för kan inte påstå att jag har fått några nära vänner, men imorse så sa ashley att jag kunde gå med henne. alla blir helt chockade när jag säger att det är mitt första footballgame ever!! men det är det och alla säger att det är crazy och hoppas att jag kommer gilla det. vi får se, tydligen så ska där komma massa folk. ms welz sa att de sålde 4000 billjetter, men jag vet inte om det var allt eller om de säljer mer på plats. de planerar på att sälja slut på dem iallafall. jag har iallafall köpt min billjett (3 dollar). jag vet inte ens vilka det möter, men det ger sig nog.

det händer inte så mycket om dagarna eftersom jag inte är med i någon sport. försöker komma till gymmet så ofta som möjligt och gör mina läxor. enligt vågen här i huset så har jag gått ner 4 lbs(pounds) sen jag kom hit, det är ca 2 kg. vad hände med att gå upp i vikt när man åker till usa? det kommer nog.

har också märkt lite roliga saker med min kemilärare. det tog henne en kvart och förklara hur man gjorde om 1.29 kg till gram så undertiden skrev jag ner lite roliga saker om det, det är egentligen lite elakt, men ibland är sanningen det. bl.a så frågade någon vad mol var, hon börjar snacka om dussin vilket är en bra jämförelse men det tog 10 min för henne att förklara det och kom aldrig riktigt fram till svaret. hon ska tydligen lära ut mol snart och jag bara undrar hur lång tid kommer ta, men eftersom jag redan har läst det så kan det bli lite långtråkigt.
engelskan är också riktigt seg. saken är att de disskuterar bara saker om boken stolthet och fördom som de har läst under sommaren. saken var att jag skulle befrias frås summerwork, men nu påstår hon att jag måste läsa hela boken och göra en uppsats senare om boken. seriöst!? förutom att jag ska göra något parralelt med skolan som de andra har gjort under lovet, så är det jätte svår engelska i boken, eller rättare sagt gammalt språk så det tar dubbelt så långt att förstå vad det står. mr conningham ska snacka med läraren, och om jag måste byta engelska klass så gör det nog inget, för just nu är jag i en AP class vilket jag förmodar är den svåraste. så länge jag går med seniors så är jag nöjd.

en annan sak om skolan nu när jag inte gör något efter skolan så hade jag tänkt att kanske gå med i shakespear pjäsen som de har varje höst. jag frågade ms welz idag vad det handlade om och hon sa att den pjäsen de ska göra är riktigt dramatisk. tydligen så dör alla. iaf så snackade jag med hon som är ansvarig för det och hon sa att det nog är auditions nästa måndag. auditions, det är ju läskigt. jag sa också att jag aldrig hade gjort något med teater innana men hon sa att det var många som aldrig hade gjort det som kommer till audition. jag tror det är något som jag verkligen vill göra, men tänk så är jag värdelös på teater?! :P

det var bara en liten uppdatering, ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: Kenney

Skriv alla rapporter i Kg, Kilometer, Meter och centimeter. Kompisen gjorde det och visst fick han ej godkänt men endå så satt läraren och försökte räkna ut vad i helvete han hade använt för formler för att få det till kg och liknande. Inte tänkte han på att han kom från ett land som hade detta som standardenheter.

2011-09-08 @ 23:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0