torsdag

hejsan!

jag vet egentligen inte vad jag ska skriva för jag har bara varit i skolan dessa två dagarna men jag kan berätta lite om varje ämne för nu har jag haft alla.

period A- praclical law med mr Dowd.
det verkar vara en väldigt chill class, och han verkar inte bry sig så mycket själv. idag snckade vi typ om tre män som var ute på havet så sjönk båten och efter 25 dagar i livbåteb så bestämmer de sig för att döda en. när de blir räddade åker de fast för mord osv. helt plötsligt kommer frågan upp hur man tillagar människokött, så han drar en annan histora. sedan börjar han snacka om ett tv program som handlar om en man som äter äklig mat, och sedan får vi också reda på att lukten när man kokar lamm är den närmaste doften man kan komma till människoskött. alltid bra att veta. det kommer nog bli en lätt klass och den varar bara en termin. mr Dowd är också girl soccer cotch så det är nog det han bryr sig om.

period B- pre calculus honors med ms Doung.
går igenom lite algebra just nu och det är svårt när man inte fattar vad orden betyder och när de använder andra bokstäver än vi gör i sverige. de använder typ d istället för m och n istället för x, så det är lite förvirrande. jag hänger med lite och det blir bättre och när det kommer till bara siffror så blir man så lättad för att man fattar. ms Doung är rätt skön också. hon är lite sträng och bestämd men gör det med humor och skämtar om elever osv. så det är kul, och hon ser till att jag fattar så det e bra. det ska nog lösa sig.

period C- French 3 med mr Kouabran.
denna ska jag nog få bytad. de andra eleverna kan typ inget och läraren är lite sådär. vad det blir istället får vi se, hoppas mr cunningham och min counsler fixar nåt bra.

period D- practical economics med mr Dagenais
det verkar vara en bra class men kanske inte den roligaste. han är bra och gillar nog att prata men har koll. ekonomi är vell inte mitt favorit ämne men det är intressant att lära sig om usa ekonomi vilket är olika. ja det finns vell inte så mycket mer att säga om det.

period E- honors preAP chemistry med mrs Urhiafe
vi har inte börjat så mycket än men det ska nog gå bra. hon är lite svår att förstå och lite hetsig. jag är bara så glad att man använder meter, kilogram och kelvin istället för amerikanarnas mått. undra hur svårt det e för de andra eleverna? och jag har en stor läxa till imorgon och jag fattar typ hälften av orden!

period F- ceramics med ms cloutier (som nu e gift och heter mrs någonting)
det e jobba med lera och skulptera, tydligen den populäraste kursen på hela skolan. jag får hoppas att det är kul. hon värkar väldigt snäll och kanske inte slapp men inte så hård. hoppas bara att de andra eleverna är trevliga så jag har någon att snacka med. det är också en halvårskurs.

period G- english 12 AP med ms/mrs Balut (har vikarie nu som jag inte ved vad hon heter)
det är deras "svenska" så det är förmodligen inte så kul. de har läst två böcker över sommaren som de hade test på idag och ska diskutera i några lektioner så det känns som om jag inte kommer kunna göra så mycket. vikarien som vi har kind of freaks me out. hon är inte elak men lite konstig och strikt. hon är så djup och filosofisk och sånt är ju svårt på svenska! och nu ska man göra allt på engelska!!

homeroom med ms Welz
man kollar bara på morgonshowen och är där i 10 min. det är hoomroom för adventure club som jag e med i. förra äret gjorde de bland annat caveing, linbana, snowboarding och lite annat.

man har 6 classes varje dag så man missar en. det går som ett rullande schema, så missar slutar man efter period D, så börjar man nästa dag med period E. inte så krånglit längre.

lunchen är lite konstig. det finns 3 olika lunchtider. varje lärare har en tid (1,2,3) och man äter alltid på 4th period of the day. det ändras ju pga rundgången av schemat. så om man har lunch 1 så går man till cafeterian istället för till lektionen, och när lunchen är slut går man till den lektionen. har man lunch 2 så går man mitt i lektionen för att sedan komma tillbaka till samma lektion. om ma har lunch 3 så går man från lektionen och efter lunch så går man till nästa lektion. detta betyder att man måste hitta någon varje lunch att sitta med efter alla har olika lunch varje dag. än så länge har jag klarat mig utan att sitta själv.

jag har också ett dilemma om jag ska börja spela soccer, men de har tränat i tre veckor och har första matchen på onsdag och det är alltid klabb med tider för de slutar olika tid varje dag, och om betty är och jobbar så kan hon inte hämta mig. jag måste bestämma mig, vad tycker ni?

det får vara allt för idag, ha det bra :)


vad är det med usa och stora böcker?! de väger ton och får inte plats i min väska...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0