vardag

det har inte hänt så mycket de senaste dagarna, mest det vanliga alltså skola och läxor. jag har faktiskt fritid (jämfört med alla andra amerikanska studenter :P) eftersom jag inte håller på med någon sport. det är skönt att ha tid att vänja sig vid allt innan man börjar stressa.
saker som har hänt i skolan. igår var det en girl fight i caferterian. jag var där och det var en tjej som gick fram och skrek på en annan(som skrek tillbaka) och sedan bichlappade (örfilade henne), sedan drog de varandra i håret lite innan en administratior avbröt dem och en blev utburen av poliser. inte så kul. det roliga var alla som snackade om det efter. jag har hört en del olika veriasioner på historien.
sedan idag så var det ett brandlarm, de måste tydligen ha 5 varje år. de sa något om 4 min som jag förmodar är tiden det tog för oss att ta oss ut, men egentligen tyckte jag att han sa att vi bara var ute i fyra min, jag vet inte. vi är iallafall 2116 studenter(om jag minns rätt) och 300 vuxna så det var vell en bra tid :P
sedan hade jag tre test idag. ett i ekonomi där man fick kolla sina anteckningar vilket betydde att det var som att sitta med facit i handen(nästan). ett kemitest(som avbröts av brandlarmet, jag tog med mig allt utom testet ifall skolan skulle brinna ner :P) det var multiple choise (a,b,c,d) vissa var svåra medan vissa(SI-enheter) var väldigt lätta. jag satt där med mitt lilla lexikon för att förstå alla frågor:P.
sedan hade jag ett matte test också. var lite orolig, men det var inga problem. förväntar mig inte 100% men 95% är tillräckligt :P

jg har ju bytat min engelska klass till english 12 H. läraren är drama läraren som nog e fetast på skolan.(jag vet att det inte e snällt, men det e sant). hon är i alla fall bra, men klassen verkar inte bry sig så mycket. först trodde jag att det var juniers, för de såg ut som det men de kan ju inte läsa english 12. det som vi har gjort so far är läsa korta historier och analysera vissa meningar typ. tar tid men är inte så svårt.

jag har också kommit på ett av världens sämsta jobb. skolbusschafför till en high school. satan vad folket i min buss skriker. jag är glad att jag går av på andra stoppet.

jag vet inte om det är så mycket mer att säga än att halva veckan har gått och om det är fint väder på lördag så ska jag nog till new york! :D inget bestämt än.

ha det bra
 kramisar!!



två bilder på hur jag ser ut i skolan. dålig kvalite, jag vet men det e inte så mycket att se. jag får ha beiga byxor också men äger inga ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0