yfu party!!

Jag är i en svacka så jag inte har lust att skriva men ska lägga ner energin för att skriva detta inlägget. vi hade träff med några yfuare+ föräldrar idag by the lake, och det var jätte trevligt. det är verkligen ett skönt gäng. tydligen var det en mardröm förra året, men detta kommer nog bli skit bra. vi gjorde inte så mycket. vi snackade åt och tog en tur med båten. det var typ allt. och jag träffade hanna from sweden. vi träffades på pre departure orientation och på amerikanska ambassaden, och nu här (hon bor i en grannstad). så det var trevligt. saken var bara att när vi satt ensama typ en minut så tänkte vi att vi kunde prata lite svenska och det känndes så konstigt. jag känner mig sååå dum när jag pratar svenska, för det känns så tillgjort. och den skånska dialekten gör det inte bättre. jag har aldrig haft problem med min dialekt men nu när jag pratar så känns det helt fel och låter helt fel också. hanna pratar typ värmländska så det kan också vara en orsak. vi höll oss till engelska resten av tiden. det är precis som om man tappar ord hela tiden när man pratar svenska, och jag har bara varit här i tre veckor. det är nog bra att jag har en blogg så jag håller svenskan uppe och inte glömmer den :P okej, det skulle nog aldrig kunna hända.
jag är säst med kameran och hade den inte ens uppe idag men ska leta igenom bettys kamera och hitta några bilder.

förresten så är det ingen skola imorgon. det är labour day, vilket jag inte vet vad det innebär. jag är bara glad att det inte är någon skola.

ha det bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0