bunnytizzzzing

...känslan när man springer omkring, svartklädd, på någons uppfart med målet att sprida konfetti över bilen, hänga kaniner på backspeglarna och skriva "happy easter" på marken, utan att bli upptäckt....

haha jag kände mig som en liten tjuv med målet att ge och sprida glädje istället för tvärt om, men kul var det. det roligaste var det sista huset där det till och med stod någon i köket och diskade, och jag smög omkring runt bilarna, och kollade så han inte tittade ut, tog på luvan, och sprang ut mitt på uppfarten för att sätta ut de sista äggen, vetandes om att han kunde se mig om jag hade otur, men om det skulle vara fallet så kunde jag bara springa iväg och hoppas att han bara såg någon svartklädd springa iväg.

vid ett annat hus så aprang jag iväg över vägen vetandes att det var någon sovandes i huset...och en hund. när jag kom för nära lampan så satts den på och sedan hörde jag hunden börja skälla så jag avslutade puntandet av bilen väldigt snabbt och sprang iväg...

nej, detta är ingen vanlig americans tradition, det är bara betty som gör det (och scott i california). det handlar helt enkelt om att lägga ut lite dekorationer och godis runt husen eller bilarna. vi gjorde 6 hus och tyvärr så vet redan 4 av dem att det är vi men de andra två ska vara ovetande.

tyvärr så har jag inga bilder eftersom det skulle vara lite fejlat....tar lite lång tid och bilder utan blixt mitt i natten blir oftast inte jätte lyckade :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0