super bowl sunday

vilket kalas detta är. det är det största sport eventet på hela året. som ni borde veta så är det new england patriots vs. new york giants. just nu när jag skriver så leder patriots med 17-15 men vi får se hur det slutar.
denna dagen så är det partys överralt, folk samlas för att äta och titta på matchen. ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om fotboll eftersom jag inte fattar spelet, men det är vell lite kul att titta på. egentligen så bryr jag mig bara om reklamen. de är väldigt speciella och visas bare en gång på tv. de arbetar hela året på reklamerna för superbowl och det kostar 1-2 miljoner dollar för att få visas ca 1 minut. coca colas reklam tar hem mitt pris och någon skoreklam..
detta är ett så stort event, även om arenan är gigantisk så måste du nästan känna någon för att få tag i en biljett, och sen måste du betala priset också. en averadge biljett, alltså inte första raden, kostar sisådar $5000!!!! den är alltså inga vanliga privatpersoner som har råd med en biljett. bara att parkera bilen på arenans parkering kostar $535!!! och övernattning kostar $4000!!! det är stora pengar vi snackar om här. jag är nöjd med att sitta i ett varmt hus, i en bekväm soffa och med en god måltid framför mig :P
sen är det midtime showen också. de byggde upp en gigantisk scen med en massa grafik runtomkring och det såg sååå coolt ut. Madonna var huvudpersonen, men även LMFAO, nicki menaj, Cee Lo Green. kelly clarkson sjöng nationalsången i början.
det roligaste tyckte jag var vilken stor grej de gjorde av "flipp coin cermony" alltså i början när de singlar slant för att bestämma vem som börjar boll. det var en massa viktiga personer som stod där, det var ett väldigt speciellt mynt och lagets 4-5 kaptener stod där(här räcker det inte med en). de har till och med statestik på flip coin. de sa något om att det var första gången på 15 år som någon typ hade vunnit med en sida. HELT SJUKT.
det som är synd är att det är på en söndag, så man vill inte jätte gärna vara uppe sent, men det skulle inte förvåna mig om de snart gör måndagen efter till en helgdag, så stort är det. nu är allt mycket större här i mitt område eftersom det är både patriots och new york som spelar.
jag vet inte om det finns så mycket mer att säga, ställningen är samma med 10 minuter kvar.

GOOOO PATS!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0