the PJ's



en typisk amerikansk sak...PJ's. översättning: pjamasbyxor. ett par byxor som både används som "hänga hemma" byxor och som pjamas. detta lärde jag mig lite mer om under snöstormen. varje dag när man började bli trött på jeansen så var det PJ time, och då åkte byxorna på. eftersom amerikanare gillar sleepovers så är det ju viktigt att ha ett par snygga och sköna byxor. ju skönare och snyggare byxor, desto bättre. de kommer i alla färger och former, korta långa, färg glada, inte förg glada, ett sånt skönt material (rosa byxor(känns som den vita filten hemma, vet inte vad för material det är)) eller vanligt tråkigt bommusltyg (blåa byxor).
själv så hade jag med mig ett par PJ's som jag köpte typ tre dagar innan jag åkte och det var vell bra. nu så använder jag dom inte så mycket dock för de rosa är såååå mysiga. till våren kanske jag går över till de blåa igen.
så ett litet tips, om du ska bo i en amerikansk familj, äg ett par PJ's. (detta gäller både killar och tjejer...tror jag)
nu i denna sekunden när jag skriver detta så sitter jag i mina rosa PJ's .

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för tipset. Jag får väl investera i ett par riktiga PJ´s innan jag kommer. Snygga och mjuka.

2012-02-03 @ 16:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0