new semester!

denna veckan har varit en sådan vecka som man vill ska ta slut och det har känt som om det var fredag varje dag och det gör inte saken bättre. igår så var det sista dagen med vårt gamla schema så idag så hade jag 3 (4) nya klasser. så istället för law, economics, ceramics och computer art så har jag gym, sculpture, chem lab och studyhall, men det hade jag inte idag.

gym.
idrott helt enkelt. men här är det inte lika seriöst. eftersom man bara har 54 minuter att byta om, ha lektionen, byta om igen. tydligen så duchar man inte här. jag hörde en diskussion mellan lite folk en dag, det var två tjejer som typ hade dushat "tillsammans" och det var ju helat chockerande. folk tyckte att det var konstigt och en kille som satt där sa typ, tänk om vi killar skulle dusha tillsammans!? hehe de skulle aldrig klara av sverige. det är nog annat om man är med i en sport, men det har jag ingen erfarenhet av.
läraren som jag har i gym, mr. mclaughter (något sånt) roligt namn jag vet, han verkar veldigt chill och sa bara att så länge man inte ger honom skit så ger han inget tillbaka. vi skulle fylla i några informationskort också och då sa han att om någon repade kortet innan vi hade fått instruktioner så skulle han faila (F) personen direkt så man kunde skolka resten av terminen. han är jätterolig. jag känner också några i klassen som tur är så jag tror att jag ska överleva.
vi ska börja simma nästa vecka och tydligen så sommar folk i typ t-shirt och shorts..

sculpture.
samma lärare som ceramics så hon känner jag. det kommer nog bli en väldigt rolig klass och det tråkiga skriv läxorna slipper man, här ska man varje vecka göra ett byteskort (typ som hockeykort fast för konstnärer). vi kommer få en massa saker att få hem så vi kan göra dessa kreativa korten. jag får vell visa några här sen när jag har börjat. nu är det bara att hoppas på att folket blir lite mer scosiala. jag kommer sakna mina bordskamrater på ceramics, även om de är sophmores och jag skulle aldrig ens tänka mig att umgås utanför skolan så hade vi riktigt kul under lektionerna.

chem lab
en kemi klass där man gör mestadels laborationer. man har denna parallelt med den vanliga teoretiska klassen så jag har kemi två klasser efter varandra, som tur så är det olika lärare. jag har ms lewis i lab och än så länge verkan hon bra men jag har hört att hon är en pain in the but. vi får se.

study.
detta är bara en timme då man pluggar, nu står det att jag ska vara i bandrummet, vilket känns väldigt fel så jag måste prata med min counsler innan skolan imorgon eftersom det är min första klass. egentligen måste man ha två AP- classes för att få en study, men jag är ett undantag :P

jag ska nog klara av att ta mig igenom denna terminen också även om ingen klass är nära mitt skåp så jag kommer behöva springa mellan klassrummen för att kunna byta böcker lite då och då...

imorgon så åker jag ner till conneticut för mid year oreantation, med studenter från Mass, conneticut, rhode island, main, vermont och new hamshire, så det ska bli trevligt. presis som till niagara så lånar jag en sovsäck från scouterna på gatan. denna gången så fick jag en lite varmare, men detroliga är att det är en biiiiig size!!!den är sjukt stor, sen är det också något med amerikanare och fyrkantiga sovsäckar...


Kommentarer
Postat av: Roland m fam.

Är säcken för 1 eller 2 personer? Om du går i sömnen, finns risken att du går vilse ;D

2012-01-27 @ 16:35:38
Postat av: johanna

1 person...

2012-01-27 @ 21:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0