DO YOU KNOW ENGLISH?!

yep, något som jag verkligen gillar är när lärare behandlar en som alla andra. Mrs Lewis min chem lab lärare är en av dem. jag trodde först inte att hon visste att jag var en utbytesstudent men förra veckan när jag var tvungen att berätta för henna att jag skulle till california så sa hon att hon hade vetat det hela tiden...WOOT!? och hon sa inget till mig. men det göttiga är att hon ställer precis samma frågor till mig som till alla andra "tumme upp".
om man säger så så är vell de flesta lärarna så nu, medan de var skillnad förra terminen då de nog tvivlade på min kunskap.¨
mr cremenini är också en karaktär. jag har säkert berättat om honom inan...han ser ut som en surgubbe och beter sig lite som en också..hehehe....men han är så skön. på rehersals förra veckan så var det något om att de behövde stolen som jag satt på och han sa bara "ta den ifrån henne" och alla bara, var snäll hon är ju utbytesstudent. och han bara jag bryr mig inte att hon är utlänning ni skulle ha sett hur jag behandlade en invandrare från israel förra året, hon var redo att åka hem...HAHAHAHAHAHA. han är så skön.
och idag så täckte jag en roll och jag och katie stod där och läste replikerna, och jag fastnade på en del ord som jag aldrig hade hört förut, så han ställer mig bakom mig och nästa gång min tunga knöt sig så sa han "do you know english....?" och jag kände bara ehmm hur svarar man bra på det uttalandet.. jag sa bara maybe och han gick iväg. han är såå skön. nu i efterhand så tänkte jag att jag borde ha sagt "kan du svenska? nej, sen kan vi börja snacka" eller något sånt men då hade han nog blivit lite irriterad, och jag kan säga att han är den sista personen som man vill göra arg...mhm

"tumme upp" för lärare som beter sig lika jävligt mot utbytesstudenterna som mot alla andra :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0