team chemistry!!

idag så var jag på chemistry olympiad...och jag som trodde att jag var bra på kemi...hoppets låga på den fronten har slocknat.

det började med att vi tog ett test (bara multiple choise fråger såklart). tänk er situationen att man har läst halva kemi A och får ett test med frågor från kemi B och kemi förjupning.. så kändes det. jag tror jag är helt 100% säker på två frågor..av 60..jag var inte den enda som kände det så i alla fall, alla juniors hade exakt samma känsla, och jag tar junior kursen. vissa seniors sa att det inte var så farligt men fortfarande svårt.
efter det testet så plockades de 20 ut med best resultat (det var ett antal skolor), det var en från central som gick vidare, och det är bra eftersom vi har dåligt rykte när det gäller undervisning och de flesta andra skolor är fulla med vita rikemansbarn som de flesta utrycker sig. dessa 20 gick vidare till en uppsatsrond och sedan lab. resultatet från den ronden kommer senare eftersom det tar ett tag att rätta det. de 13 bästa kommer att gå vidare och vara en bland 1000 som ska göra ett nationellt prov. sedan tas 20 ut och åker till colorado för nationell tävling, och från det så tas 4 ut som ska tävla internationellt, jepp så är det.

efter provet och snacks så var det ett lag quiz som de allade det, där man var i lag...och svarade på frågor, vissa kemi A och vissa kemi B. där kunde jg faktiskt använda mina svenska kemi kunskaper för att kamma hem 2 poäng till laget, så jag fick brilljera lite där när sonny (som ska vara jätte smart) inte kunde svara på frågan :P

efter det så var det lunch GRATIS!! lite mackor, chips kakor läsk, det vanliga helt enkelt.

sedan var det föreläsning, vilket jag trodde skulle vara jätte tråkigt, men föreläsaren var bra och rolig och det handlade om energi krisen och förnybar energi, så det var intressant och jag kunde hålla mig vaken hela tiden.

(bara en liten rolig grej, föreläsaren frågade om någon någongång hade rest till europa, jag räckte upp handen och alla omkring mig som känner mig började skratta..men det är ju sant)

nu sitter jag ute i skuggan i shorts och linne i 26 grader. inte så dåligt tycker jag när jag för en gång skull har en ledig eftermiddag.

TEAM CHEMISTRY!!! YEEY GO CENTRAL!!

sitter ute i skuggan och solar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0