the beach!

så det blev en runda till stranden idag, men nej vi åkte inte dit för att bada, bara för att låta hundarna springa. de älskar verkligen stranden, men kan inte tänka sig att ens röra tassarna vid vattnet.
det var hyffsat kallt så jag gick omkring i vinterjacka och mössa, men såklart när vi skulle hem så sprack himlen upp och solen kom fram...typiskt.
det tar typ 2 timmar att köra dit...som skåning så kan man inte fatta att man kör två timmar för att gå omkring på en strand ett tag.
egentligen så är det inget speciellt med stranden. ungefär samma kvalite som ängelholms, men den var inte lika mysig för det är hotell, motell resturanger osv längs hela stranden så jag föredrar hemma plan. tydligen så står folk i bilköer i timmar på sommaren för att komma till stranden. svårt att tänka sig när man själv har tillgång till en lika bra strand cykelväg bort..ängelholmare, vi är lyckligt lottade :P

fick också lite matuplevelser idag...eftersom vi behövde två toa besök under rundan, så blev det först dunkin donouts, och man måste ju köpa något för att vara trevlig, jag tror att det vra första gången som jag smakat deras donouts..har dock smakat deras munchkens (små donouts). jag älskar dunkin! på hemvägen så tog vi ett glass ställe istället som heter cold stone. första gången det också. där väljer man glass och några olika toppings, och så blandar de glassen med toppingen på en kall sten, och där med namnet. det var supergott!! hallonglass med vita och mörka chokladbitar i!!

och nej, jag kände inte ens på vattnet, mer än på det vattnet som kom in i mina skor när vågorna kom lite längre upp på stranden än vad jag hade förväntat mig....

nu har hunderna fått springa av sig i alla fall :)


gigantisk groda påväg till stranden

ja, såhär kallt var det :P

daphne!

bella är galen, det vet vi alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0