the new year

nu har sökningen på en ny utbytesstudent börjat och sheila ( min area representative) har fått två profiler som betty har tagit del av, och därför jag. såklart så kan jag inte säga någon om dem. det känns konstigt att tänka sig att för ett år sedan så satt jag där på en papperslapp med en bild och ett personligt brev, och utifrån det lilla så valde hon mig. det är lite roligt också nu när jag läste profilerna, då en sa att den älskade usa och kunde inte vänta på att gå i high school. då kan man nog säga att den skulle ha blivit lite chockad om man hamnar i springfield, men jag förmodar att jag hade samma förväntningar, och mitt år är ju skit bra.

jag har läst från andra utbytesstudenter att de kände att det var konstigt och fel att det skulle vara en annan som kom in efter och tog ens plats i huset, ens rum och gick på ens skola. det kanske känns lite konstigt för mig men egentligen inte så farligt. eftersom att jag har träffat två av de föredetta utbytesstudenterna så känns det som om nästa person in i huset är bara en tillökning i familjen, så jag blir bara glad när jag vet att någon annan kommer att uppleva samma sak som jag!


så här såg jag själv ut första gången som betty såg mig, usch vilken bild men det känns som om det funkade med den :P


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är jätte söt!

I dag pratade jag med en kille från Slovakien som har en 16-årig dotter som skall resa till USA i höst. Han har samma tankar som vi. Lämna dig ett år till ett land och en familj som vi inte känner. Massor med papper att fylla i, läkarbesök och vaccinationer.

Men jag har ju bara positiva saker att säga om din resa.

Fortsätt att njuta och uppleva

2012-03-08 @ 22:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0